Tilgængelighedserklæring

Skanderborg Gymnasium forpligter sig til at gøre mobilapplikationen https://www.skanderborg-gym.dk/ tilgængeligt, jf. ”Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer”.

 

Oplever du, at der ikke er tilgængeligt indhold på https://www.skanderborg-gym.dk/

Her har du mulighed for at underrette det ansvarlige offentlige organ om mobilapplikationens manglende overholdelse af tilgængelighedskrav i webtilgængelighedsloven. Derudover har du også mulighed for at anmode om oplysninger, som det ansvarlige offentlige organ eventuelt har undtaget i medfør af lovens § 1, stk. 5 (undtagelse af indhold) og § 3, stk. 2 (uforholdsmæssig stor byrde).

Du kan kontakte Skanderborg Gymnasium, hvis du oplever, at der er ikketilgængeligt indhold på https://www.skanderborg-gym.dk/

 

  • Kontaktside: https://www.skanderborg-gym.dk/kontakt-os/
  • E-mail: th@skanderborg-gym.dk
  • Telefon: 86 52 23 33

 

Du bør ikke angive fortrolige eller følsomme personoplysninger som fx personnummer og helbredsoplysninger, når du kontakter det offentlige organ.  

 

Overholdelsesstatus

Som offentligt organ skal man angive, i hvilket omfang ens mobilapplikation overholder kravene til webtilgængelighed, som de fremgår af den harmoniserede standard EN 301 549. Overholdelsesstatus kan være:

  1. Mobilapplikationen overholder standarden fuldt ud
  2. Mobilapplikationen overholder standarden delvist (overholder de fleste krav)
  3. Mobilapplikationen overholder ikke standarden (overholder ikke de fleste krav)

 

Det offentlige organ oplyser at: Mobilapplikationen overholder standarden delvist (overholder de fleste krav). 

Det offentlige organ skal derudover beskrive, hvordan de har evalueret mobilapplikationen. Her er kategorierne:

 

  1. Det offentlige organ har selv evalueret mobilapplikationen
  2. Vurdering er foretaget af ekstern part
  3. Det offentlige organ har anvendt anden metode.

 

Det offentlige organ angiver metoden som: Vi har anvendt anden metode.

Det offentlige organ beskriver vurderingsmetoden som: Vi har selv foretaget hovedparten af evalueringen, men haft ekstern part til at hjælpe med en række tekniske ændringer.

 

Evalueringsrapporter

Det offentlige organ har mulighed for at henvise til eventuelle evalueringsrapporter. 

Det offentlige organ oplyser: Ingen henvisning til evalueringsrapporter

 

Ikke tilgængeligt indhold

Det offentlige organ har kategoriseret det ikketilgængelige indhold på dette mobilapplikation. Under hver kategori kan der være en række emner, som vises med overskrifter samt en forklarende tekst. Et emne kan fx være manglende alternative tekster.

Ikketilgængeligt indhold inddeles i tre kategorier, og omhandler funktion eller indhold, der:

  1. ikke overholder webtilgængelighedsloven.
  2. ikke overholder webtilgængelighedsloven og falder ind under undtagelsen om en uforholdsmæssig stor byrde, fx en rapport eller vejledning der er meget omfangsrig og med en lille læserskare.
  3. ikke er omfattet af webtilgængelighedsloven, som fx tekstning af videoer, der sendes live.

 

Overholder ikke webtilgængelighedsloven

  • Anvendelse udelukkende ved hjælp af tastatur

Dele af websitet kan man ikke navigere på udelukkende ved hjælp af tastatur, men dette er ligeledes ved at blive udbedret.

  • Links

Dele af websitet indeholder links med utilstrækkelig angivelse af adresse som fx "klik her". Dette er ved at blive udbedret. 

 

Ikke omfattet af loven

  • Dokumenter lagt på websitet før 23. september 2018

Dokumenter lagt på websitet før d. 23. september har ikke været en del af evalueringen.

 

Henvendelse til digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen fører tilsyn med, om webtilgængelighedsloven overholdes.

Før du kontakter Digitaliseringsstyrelsen, skal du kontakte den offentlige myndighed eller det offentligretlige organ med henblik på at løse webtilgængelighedsproblemet. Det gør du ved hjælp af kontaktinformationen, der fremgår øverst i denne tilgængelighedserklæring.

Hvis du oplever, at den offentlige myndighed eller det offentligretlige organ, der har ansvaret for mobilapplikationen, ikke svarer tilfredsstillende på din henvendelse, kan du sende en henvendelse til Digitaliseringsstyrelsen gennem henvendelsesformularen eller indtale en besked på telefon 20 16 36 12.

Digitaliseringsstyrelsen anvender henvendelserne som input til monitorerings- og tilsynsindsatsen for overholdelse af webtilgængelighedsloven. Du kan ikke forvente at få svar på din henvendelse, medmindre Digitaliseringsstyrelsen har behov for yderligere uddybning.

Digitaliseringsstyrelsen anvender henvendelserne som input til monitorerings- og tilsynsindsatsen for overholdelse af webtilgængelighedsloven. Du kan ikke forvente at få svar på din henvendelse, medmindre Digitaliseringsstyrelsen har behov for yderligere uddybning.

 

 Denne erklæring blev første gang offentliggjort den 23. juni 2021